Tankespind


Nattens mørke og stilhed, sætter mine tanker i spind. Tanker om livet, 
tanker om hverdagen, tanker om min familie, om det at blive stor, 
at forandre sig, om fortiden, den tid som altid vil forblive minder, 
tanker om den verden vi lever i, om alle de ting vi kan opnå med vores liv,
men også om alle de ting vi aldrig når at opleve,
tanker om at jeg en dag ikke er her mere, at jeg en dag skal sige farve til livet, 
tanker om mine medmennesker, både mine nære venner, men også mine bekendte, 
tanker om alle de ting som venter på mig i fremtiden, tanker om hemmeligheder, 
som for evigt vil forblive hemmeligheder, tanker om sorg og glæde,
som kan starte tårer og smil, små tanker, store tanker, betydningsfulde tanker,
meningsløse tanker, tanker er fantastiske. 
Men sommetider forvirrer de mit sind.
Natten mørke starter noget i mig. Noget der er meget svært at stoppe,
men som jeg faktisk heller ikke har lyst til at stoppe.
For mine tanker farvelægger mit liv.
Tankerne er mit pusterum fra den travle hverdag. 
En pause, hvor jeg kan nyde livet. 
Det liv, som er guld værd, og aldrig burde tages forgivet.
Mørke, tankespind, livet, forvirring,
stilhed, tomhed,
drømme, sindet,
fortiden, nej fremtiden, natten.

Emēle.

Share this:

CONVERSATION

0 kommentarer:

Send en kommentar

Emēle. Leveret af Blogger.